Ring for hjælp og råd

Har du brug for hjælp og råd?
Ring på 33 33 00 47
Vi sidder klar og kan blandt andet:
-
Hjælpe dig, som er udsat for vold til at handle på volden og dens konsekvenser
-
Hjælpe dig med at blive indskrevet på et krisecenter, hvis din situation kræver det
-
Rådgive dig, der måske kender en, som er udsat for vold
-
Rådgive dig, som er pårørende til en voldsudsat i, hvordan du bedst muligt kan hjælpe.
-
Hjælpe dig som fagperson med at vurdere, hvorvidt kvinden er målgruppe for kricecenter samt henvise til ledige pladser. Som fagperson kan du læse mere her.
Lever du i vold? Er du i tvivl om, hvorvidt det, du lever i, er vold? Eller kender du en, der lever i vold? Så kan du altid kontakte vores telefoniske rådgivning.
Danners landsdækkende telefonrådgivning er et døgnåbent fortroligt rådgivningstilbud.
Her kan du som voldsudsat kvinde eller pårørende få hjælp til at bryde med volden, få basal krisehjælp og hjælp til afklaring og overblik over din situation og dine handlemuligheder.
Det kan være muligheder for et krisecenterophold, ambulante rådgivningsforløb eller henvisning til andre relevante rådgivningstilbud.
Du kan få hjælp og rådgivning om problemstillinger i forbindelse med fysisk, psykisk, seksualiseret, økonomisk eller andre former for vold i nære relationer.
Det er vigtigt, at du er opmærksom på, at vores telefon er en rådgivningstelefon; er du i akut fysisk fare, skal du ringe til Alarmcentralen på 112!
Når du ringer til os, er det en af vores grundigt oplærte frivillige rådgivere, der tager telefonen. Du møder en venlig, omsorgsfuld og kompetent person, og sammen afklarer I med udgangspunkt i din situation, hvordan du bedst muligt kan blive hjulpet videre.
Fortrolighed, underretning og anonymitet
Danner har tavshedspligt og samtalen er fortrolig, det vil sige at vi ikke deler informationerne uden for Danner.
Vi har underretningspligt. Hvis vi kender din identitet - fordi du selv oplyser den - så har vi pligt til at underrette myndighederne, hvis der i løbet af samtalen opstår bekymring for dine eventuelle børn.
I forbindelse med henvisning til interne rådgivningstilbud hos fx en socialrådgiver, til vores rådgivningscenter samt ved afvisning på indlogering, opbevarer Danners Åbne Rådgivning den rådsøgendes navn, telefonnummer og eventuelt notat om henvendelsen i op til et år. Telefonnumrene og henvendelsens karakter slettes for det samlede kalenderår systematisk i forbindelse med årsskiftet.
Læs mere om, hvordan vi passer på dine oplysninger her.
Kan jeg være anonym? Sådan gør du
Læs dette grundigt, hvis du ønsker at være anonym.
Dit telefonnummer er synligt på den telefon, du ringer til. Du kan dog selv skjule dit nummer permanent, eller hver gang du ringer til os (se nedenstående vejledning). Du skal være opmærksom på, at vi ikke underretter på baggrund af et synligt telefonnummer. Vi underretter kun, hvis der i løbet af samtalen opstår særlig bekymring for dine eventuelle børn, OG du selv deler oplysninger om din identitet.
Sådan skjuler du dit nummer ved et enkelt opkald
Mobil: tast #31# foran telefonnummeret
Fast telefon: tast *31* foran telefonnummret
Sådan skjuler du dit nummer permanent
Iphone: Gå i 'Indstillinger' - tryk på 'Telefon' - tryk på 'Vis nummer'
Android: Gå i 'Indstillinger' - tryk på 'Opkald' - tryk på 'Yderligere indstillinger' - tryk på 'Opkalds-ID' - tryk på 'Vis nummer' - tryk 'Skjul mit nummer'
Hvis du ikke oplyser dit navn eller giver os informationer, der kan spores til dig, så kan du være anonym
Du kan også slette dine digitale spor via DR's guide her.
Do you need help and guidance?
Danner's telephone is open at all hours in Danish and English. We offer help and guidance concerning violence in close relationships to both survivors of violence, relatives and professionals – we are ready to help you!
Call us on +45 33 33 00 47 for guidance
Or you can send us an email in any language you prefere, and we will answer you back in the same language: sigdettilnogen@danner.dk
If you are in danger, call 112 for the emergency center!
For more information in English about Danner's service and Seeking help, please press here
Har du fået rådgivning i Danner for nyligt?
Brug 2 min. på et spørgeskema og vær med til at sikre kvaliteten. Spørgeskemaet handler om din oplevelse af den samtale, du har haft i Danners rådgivning (f.eks. via chat, telefon eller ved fremmøde).
Det er frivilligt, du er anonym og dine svar bliver brugt til at sikre kvaliteten i Danners rådgivning. Gå til spørgeskemaet her.